Heb jij een eigen bedrijf? Bijvoorbeeld een webwinkel of maak je websites? In dat geval moet jij natuurlijk adverteren, want dat is de manier om klanten naar je toe te trekken. Klanten zijn het fundament van je bedrijf, want zij zorgen ervoor dat de schoorsteen blijft roken. Tegenwoordig wordt adverteren vooral door een internetbureau gedaan. Dagelijks struinen miljoenen mensen in de zoekmachines naar producten en diensten. Daarom is het belangrijk om met specifieke zoekwoorden hoog in de zoekmachines te komen, zodat jij op een organische manier veel mensen naar je website kan trekken. Wat zich dan vervolgens weer kan vertalen in nieuwe klanten. Als het gaat om SEO teksten, dan kun je dit zelf doen, maar je kunt het ook uitbesteden. Wat zijn de voordelen van SEO uitbesteden? In dit artikel gaan we daar verder op in.
De kracht van een SEO tekstschrijver: ervaring
Een belangrijk voordeel van het inhuren van een SEO copywriter is dat deze veel ervaring heeft met het schrijven van teksten die zijn geoptimaliseerd voor de zoekmachines. Veel mensen denken namelijk: ik kan wel redelijk schrijven, dus dan moeten SEO-teksten ook wel lukken. De waarheid is echter dat dit een vak apart is. Je moet namelijk niet alleen goed en leesbaar kunnen schrijven, maar je moet tegelijkertijd de zoekwoorden op een soepele manier in de tekst verwerken. Bovendien moet je ook commercieel kunnen schrijven en een SEO tekstschrijver heeft veel ervaring met al die zaken. De kans is dan ook groter dat je hoger in de zoekmachines terecht gaat komen als je een SEO-tekstschrijver inhuurt. Dus om die reden is het op zeker een aanrader te noemen.
Concurrentie de baas zijn
Een ander belangrijk voordeel van het uitbesteden van SEO-teksten, is dat je dan de concurrentie de baas kan zijn. Het is namelijk een algemeen gegeven dat zeer veel mensen via SEO-teksten hoog in de zoekmachines willen komen. Het punt is echter dat veel mensen zelf teksten schrijven, terwijl ze de regels van SEO helemaal niet weten. Laten we daar even een leuk voorbeeld van geven. Toen de zoekmachines ontstonden op het internet, gold doorgaans de volgende regel: hoe meer jij een bepaald zoekwoord gebruikt in een tekst, hoe hoger je met dat zoekwoord in de zoekmachines terecht gaat komen. Veel bedrijven gingen zelfs hele lege pagina’s aanmaken en daar dan gewoon zo zo veel mogelijk een bepaald zoekwoord benoemen. Die tijden zijn voorbij. De algoritmen zijn zeer complex en je moet met verschillende zaken rekening houden. Een SEO-tekstschrijver is zich bewust van al deze regels, zodat ze accuraat toegepast kunnen worden.
Je houdt meer tijd over
Een ander voordeel van uitbesteden is dat jij persoonlijk meer tijd over houdt voor je eigen activiteiten. Als jij een bedrijf bent gestart, wil je immers graag ondernemen. Dat is de hele reden waarom jij bent begonnen. Daarom kun je zaken waar je minder verstand van hebt beter uitbesteden aan iemand die daar meer ervaring mee heeft dan jij.