Wanneer jij een digitaal product aanbiedt, is het van groot belang om een voor conversie geoptimaliseerde website te hebben. Jouw website is immers jouw bron van nieuwe leads en klanten. Bij Venture Builder Duodeka zijn wij constant bezig met het ontwikkelen van nieuwe digitale producten. Een Venture Builder is immers constant bezig met het valideren, ontwikkelen en naar de markt brengen van nieuwe digitale producten.

 

Voor onze digitale producten hebben wij logischerwijs meermaals nieuwe websites ontwikkeld. Wanneer een website live gaat, heb je niet meteen de sweetspot gevonden. Door constant te experimenteren met conversie-optimalisatie (bijvoorbeeld middels Google Optimize) bereik je uiteindelijk je gewenste conversie ratio (of zelfs hoger!). Uit de jarenlange ervaring die wij hebben opgedaan met conversieoptimalisatie, hebben wij enkele handige tips & tricks uitgewerkt die jij meteen kunt toepassen:

 

  • Elimineer zoveel mogelijk afleiding. Hoe minder afleiding er is op je pagina, hoe groter de kans wordt dat de bezoeker de actie gaat uitvoeren die jij wenst dat hij gaat uitvoeren.
  • Gebruik één duidelijke en opvallende call to action. Je CTA mag best contrasterend zijn ten opzichte van de rijst van je website. Vergeet je stijlboek even, en focus je op het doel waar je echt voor gaat: conversie.
  • Zorg voor een snelle website. Anno 2020 is een langzame website een van de grootste conversie killers. Zorg dat jouw website snel laadt en gebruik wanneer nodig de feedback die je kunt opvragen bij Google Pagespeed.
  • Verwerk Social Proof op je pagina, bijvoorbeeld middels recensies of een gemiddelde score. Mensen zijn ontzettend gevoel voor de mening van anderen en laten zich hierdoor makkelijk beïnvloeden.

 

Hopelijk kun je meteen aan de slag met deze simpele, maar zeer belangrijke tips. Wanneer jij een nieuw digitaal product naar de markt wilt brengen is het hebben van een goede website cruciaal. Twijfel je een beetje? Schroom niet om contact op te nemen met een Venture Builder.

Geef een reactie