Het opnemen van robuuste contentmarketingelementen op uw website is de # 1 strategie voor het creëren van een zeer besmettelijke website die veel mond-tot-mondreclame genereert evenals direct door bezoekers doorverwezen bezoekers.
Onderzoek wijst uit dat meer dan 90% van de websites van kleine bedrijven deze superieure strategie voor leadgeneratie, prospectconversie en branding nog steeds niet hebben gevolgd. Webhostingbedrijven die zich specialiseren in het verkopen van eenvoudige add-onwebsites voor websites, doen zelfs nog steeds goed zaken, ook al is zoekmachine marketing tegenwoordig een van de meest gevestigde velden in business en marketing.
Ik heb gemerkt dat veel eigenaren van kleine bedrijven die eindigen met de statische (brochure) website van 3 tot 5 pagina’s, meestal niet de tijd namen om zichzelf te informeren over de vele manieren waarop ze uniekheid (en extra winst) aan hun bedrijf konden toevoegen door robuust te bouwen online platforms voor prospects en klanteneducatie.
Als u een van de gelukkige eigenaars van kleine bedrijven bent die zich heeft aangemeld bij webhosts die contentmarketing ondersteunen of die blogs gebruiken, heeft u de kans om een zeer sterk businessmarketingplatform te bouwen door het gebruik van de hubpaginastrategie op uw website .
Wat is een hubpagina?
Het is een centrale pagina die veel andere pagina’s host (of er een link naar bevat), zodat het als een uitgebreide repository fungeert voor de meeste informatie die een webbezoeker over een bepaald onderwerp zou willen weten. Het is de websiteversie van een boek of op zijn minst een hoofdstuk van een boek omdat u de hoofdtekst kunt lezen en vervolgens kunt linken naar vele andere pagina’s die subsecties van het gewenste onderwerp toelichten.
Een hubpagina plannen
Vanwege de potentieel hoge waarde van deze pagina’s, vragen ze veel aandacht. Enkele factoren die u moet overwegen, zijn de exacte zoekwoorden en woordgroepen die u moet gebruiken, de vraag naar die informatie, het aantal concurrerende hubpagina’s met een soortgelijk thema (of doelzoekwoord) en hoe de inhoud moet worden gepresenteerd. Het doel zou moeten zijn om inhoud te presenteren in een zeer gebruiksvriendelijke, pagina-voor-pagina-uitsplitsing waarbij elke pagina goed gericht verkeer genereert en ook verkeer naar de hubpagina leidt.
U kunt ook overwegen of u een lijstopbouwmechanisme (zoals een opt-in-formulier voor e-mail) op uw hub-pagina wilt opnemen, of dat u passief geld wilt verdienen aan die pagina via methoden zoals AdSense-advertenties en andere advertenties met tekstuele links.
Een voorbeeld van een Hub-pagina – Small Business Marketing Software
Overweeg bijvoorbeeld een hub voor contentmarketing die is ontworpen om veel verkeer naar zoekmachines aan te trekken voor de term ‘Small Business Marketing Software’. Allereerst is een van de krachtige strategieën voor het selecteren van de zoekwoordfocus van uw hub-pagina om het een samengestelde term te laten zijn, dat wil zeggen een thema dat logisch kan worden opgedeeld in vele andere waardevolle subsecties of thema’s. Dergelijke subsecties (technisch webpagina’s waarnaar wordt gelinkt vanaf de hub-pagina) voor dit voorbeeld kunnen koppen hebben zoals:
- B2B verkoop pipeline management software
- E-mailmarketing voor kleine bedrijven
- 5 Google Apps voor oplossingen voor contactbeheer
- Marketing Automation Software – Hoe te selecteren
Ik raad u aan uw subsecties zo te plannen dat u ze naadloos in de tekst van de inhoud van uw hoofdhubpagina kunt verwerken, of ze in hun eigen sectie onder aan de inhoud van uw hubpagina kunt invoeren. Door dit op deze manier te doen, zorgt u er ook voor dat u een grote waarde levert in de dekking van uw materiaal.
Welke komt eerst – Hub-pagina of subpagina’s?
Over het algemeen vind ik het leuk om de subpagina’s eerst te schrijven en te uploaden als actieve webpagina’s, zodat ze kunnen bijdragen aan het verkeer van de site terwijl de rest van de pagina’s wordt geschreven. Op die manier kan de hoofdhubpagina worden geüpload als een voltooid pakket. Dit kan ook afhangen van je persoonlijkheid … Ik probeer over het algemeen het gedoe (meestal ingebeeld) van het bewerken, opnieuw uitlijnen en bijwerken van een webpagina te vermijden.
Door hubpagina’s in te zetten als het middelpunt van een robuuste contentmarketingstrategie op uw website, profiteert u van een enorme hefboomwerking door de expertise die u al in uw bedrijf hebt en de moeite die u kost om uw website te maken.
Teksten
Heeft u moeite met het schrijven van seo teksten? Wilt u dit liever uitbesteden aan een professional, kijk dan eens hier