De Google zoekmachine wordt ontzettend veel gebruikt. Wanneer je iets niet weet of op zoek bent naar een product of dienst, is de neiging groot om even te googelen. De websites die bovenaan in Google staan, kunnen daar veel profijt van hebben. Hoe kan het dat bepaalde bedrijven zo goed te vinden zijn op Google? Vooral voor ondernemers is dit een interessante vraag. Doordat vrijwel iedereen gebruik maakt van de Google zoekmachine, zijn er altijd wel relevante zoekwoorden voor jouw onderneming waar veel op gezocht wordt. Lukt het je om bovenaan in Google te komen bij een van deze zoekwoorden, dan kan dit je veel klanten opleveren.

Hoe de ranking in Google bepaald wordt

Om te bepalen welke websites bovenaan in Google komen te staan, maakt de zoekmachine gebruik van een algoritme. Dit algoritme beoordeelt de websites op meer dan 200 verschillende factoren. Hoe het algoritme de positie van een website precies berekent, maakt Google niet bekend. De kans dat iemand dit zou weten te manipuleren zou dan immers groter zijn. Wél zijn veel van de ranking factoren bekend. Bovendien brengt Google het naar buiten als er een significante update heeft plaatsgevonden. Wie zich goed inleest, weet dus welke factoren meetellen en hoe je een hoge Google ranking kunt behalen.

Je eigen website bovenaan in Google krijgen

Er zijn een aantal stappen die je kunt ondernemen om je website hoger in de zoekresultaten van Google te krijgen. Schrijf bijvoorbeeld veel content en neem daarvoor de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden als onderwerp. Ook is het belangrijk dat je website een duidelijke interne linkstructuur heeft en snel laadt. Wanneer je een beetje handig bent, zijn er een aantal factoren die je zelf kunt beïnvloeden. Het verschil is met een beetje geluk zeker merkbaar. Om echt in de top drie te komen voor bepaalde zoekwoorden is echter lastig wanneer je niet over voldoende kennis en ervaring beschikt. Het gemiddelde bedrijf dat gespecialiseerd is in zoekmachine optimalisatie heeft bovendien een groot netwerk. Daarom onder andere, is SEO uitbesteden vaak efficiënter wanneer je moeilijke doelen voor ogen hebt.

Een SEO specialist inschakelen

Als je het belangrijk vind om bovenaan in Google te komen, dan is het dus aan te raden om een expert in te schakelen. Een specialist in Search Engine Optimization (SEO) weet goed welke factoren het meeste invloed op je ranking hebben. Een specialist die beroepsmatig SEO uitvoert, beschikt in veel gevallen ook over abonnementen op professionele tools. Daarmee is de specialist in staat om een uitgebreide analyse van je website of webshop te maken. Dit werkt vaak veel efficiënter dan wanneer je zelfstandig op onderzoek uit moet. De SEO specialist kent de kneepjes van het vak, waardoor het ook haalbaar is om bovenaan in Google te komen.

 

Bij het kiezen van een SEO specialist is het aan te raden om een vrijblijvend gesprek in te plannen. Vraag de specialist bijvoorbeeld of hij of zij voorbeelden heeft van eerdere campagnes. Zo kun je nagaan of de persoon of het bedrijf in kwestie daadwerkelijk in staat is om de gewenste resultaten te behalen. Plan nu een vrijblijvend gesprek met de SEO specialist in via Rankingmasters.nl.

Geef een reactie